Huisartsenpraktijk Rembrandtsingel
ma t/m vrij :
08:00 -17:00uur
Telefoonnummer: 0104504470
  • Welkom bij huisartsenpraktijk Rembrandtsingel
  • Huisregels
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Afspraak maken, visite aanvragen , telefonisch spreekuur en uitslagen.
    • Medewerkers
    • De assistente
    • Praktijkondersteuning
    • Overige disciplines
    • Bloed- en ander onderzoek
    • Herhaalrecepten
    • Geneeskundige verklaringen
    • Praktijkfolder
    • Skypen
    • Routebeschrijving
  • English
  • Corona
    • Corona maatregelen in de praktijk
    • Voor als je moeite met lezen hebt.
    • Everything you need to know about the coronavirus in the Netherlands
    • Wszystko, co musisz wiedzieć o koronawirusie w Holandii
    • – كل ما تريد معرفته عن فيروس كورونا في هولندا
    • Hollanda’da corona virüs hakkında bilmen gereken her şey
  • Inschrijven als nieuwe patiënt
  • Uw zorg online: aanmelden via website of app
  • Moet ik naar de huisarts ?
  • Nieuws
  • Zelftests
  • Privacy reglement
  • Uitschrijfformulier
  • Klachtenregeling wkkgz
    • Klachtenformulier
    • Klacht of suggesties
  • A
  • A
  • A

Privacy reglement

Uw persoonsgegevens en privacy in Huisartsenpraktijk Kersten

 

Algemeen

Per 25 mei 2018 is een nieuwe wet van toepassing, namelijk de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) ter bescherming van privacy van persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).  Dit privacyreglement is bedoeld om u te informeren over uw rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.

 

Huisartsenpraktijk

In onze huisartsenpraktijk kunnen diverse persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit is noodzakelijk om u medisch goed te kunnen behandelen en nodig voor het financieel afhandelen van de behandeling. Daarnaast kan verwerking noodzakelijk zijn voor, bijvoorbeeld, de bestrijding van ernstig gevaar voor uw gezondheid of ter voldoening aan een wettelijke verplichting (bijvoorbeeld het verplicht melden van een besmettelijke ziekte op grond van de Wet Publieke Gezondheid).

 

De plichten van de huisartsenpraktijk

Huisartsenpraktijk Kersten is volgens de AVG  de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die in de praktijk plaatsvindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet de praktijk als volgt:

 

  • Uw gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:

– voor zorgverlening;

– voor doelmatig beheer en beleid;

– voor ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.

  • Er vindt in beginsel geen verwerking plaats voor andere doeleinden.
  • U wordt op de hoogte gesteld van het feit dat er persoonsgegevens van u verwerkt worden. Dit kan gebeuren door uw zorgverlener, maar ook via een folder of via onze website.
  • Alle medewerkers binnen Huisartsen Kersten hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met uw persoonsgegevens.
  • Uw persoonsgegevens worden goed beveiligd tegen onbevoegde toegang.
  • Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede zorgverlening.

 

Voor medische gegevens is deze bewaartermijn in principe 15 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langer bewaren noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van uzelf of van uw kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar.

 

Uw rechten als betrokkene
U heeft de volgende rechten:

  • Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van u verwerkt worden.
  • Het recht op inzage en afschrift van die gegevens (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad).
  • Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien dat nodig mocht zijn.
  • Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van uw medische gegevens te vragen. Hieraan kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens op grond van een wettelijke regeling niet bewaard moeten blijven.
  • Het recht op het toevoegen van een eigen verklaring (van medische aard) aan uw dossier.
  • Het recht om u in bepaalde gevallen tegen de verwerking van uw gegevens te verzetten.

 

Als u gebruik wilt maken van uw rechten, dan kunt u dit mondeling of middels een aanvraagformulier kenbaar maken aan Huisartsenpraktijk Kersten. Dit aanvraagformulier kunt u op onze website downloaden en invullen. Uw belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor).

 

Toelichting op het aanvraagformulier

U moet er rekening mee houden dat medische gegevens ingevolge de wet in principe maximaal vijftien jaar bewaard worden. U helpt ons met het opzoeken van uw dossier en het beschermen van uw privacy als u het formulier zo volledig mogelijk invult. De door u ingevulde gegevens worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld. Let op; u dient het aanvraagformulier persoonlijk af te geven bij onze praktijk.

 

Gegevens patiënt

Hierbij vermeldt u de gegevens van de persoon over wie het medisch dossier gaat. De Wet Geneeskundige Overeenkomst (WBGO) beschouwt de patiënt als meerderjarig vanaf 16 jaar. Jongeren vanaf 16 jaar die inzage/afschrift van hun medisch dossier willen, moeten zelf de aanvraag indienen. Indien de patiënt niet meer in leven is, is het verstrekken van de medische gegevens toegestaan indien verondersteld kan worden dat de overledene hiertegen geen bezwaar zou hebben gehad of er sprake is van zwaarwegende belangen om de zwijgplicht van de zorgverlener te doorbreken. Deze beslissing ligt bij de zorgverlener.

 

Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden

De medewerkers van Huisartsenpraktijk Kersten hebben de verplichting vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de zorgverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens uw uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. Op deze regel bestaan echter enkele uitzonderingen. Op grond van een wettelijk voorschrift kan de zwijgplicht van de zorgverlener doorbroken worden, maar ook wanneer gevreesd moet worden voor een ernstig gevaar voor uw gezondheid of die van een derde. Bovendien kunnen vastgelegde gegevens, indien noodzakelijk mondeling, schriftelijk of digitaal uitgewisseld worden met andere zorgverleners (bijvoorbeeld de apotheker die een recept verwerkt en zodoende gegevens verstrekt krijgt van de huisarts).

Uitwisseling gegevens
Huisartsenpraktijk Kersten wisselt, nadat u hiervoor gericht toestemming heeft gegeven,  via LSP (Landelijk Schakelpunt) relevante medische gegevens veilig en betrouwbaar met de huisartsenpost (HAP). Bent u ’s avonds of in het weekend op de HAP geweest, dan deelt die op zijn beurt een waarneembericht met de huisartsenpraktijk. Zo weet de huisarts precies met welke klachten u op de HAP bent geweest en wat er naar aanleiding daarvan is ondernomen.

 

 

Ook kunnen er medicatiegegevens gedeeld worden met uw apotheek en uw behandelend medisch specialisten. Daarbij gaat het om de medicatie die de huisarts aan u heeft voorgeschreven, maar ook om eventuele intoleranties, contra-indicaties en allergieën (ICA-gegevens). Daar kunnen andere voorschrijvers en verstrekkers van medicatie rekening mee houden. Zo dragen wij als huisartsenpraktijk bij aan medicatieveiligheid.

 

Overdracht van uw dossier

Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe huisarts op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude huisarts het dossier digitaal per beveiligde e-mail overdraagt aan uw nieuwe huisarts.  De oude huisarts doet dit zo spoedig mogelijk, in ieder geval binnen een maand, nadat u zich heeft ingeschreven bij uw nieuwe huisartsenpraktijk. Let op; u dient zich eerst bij uw oude huisarts af te melden.

 

Vraag of klacht

Heeft u een vraag of een klacht? Bijvoorbeeld over met wie wij gegevens delen of onze omgang met uw medische gegevens? Dan gaat uw huisarts hierover graag met u in gesprek.

  • Welkom bij huisartsenpraktijk Rembrandtsingel
  • Huisregels
  • Praktijkinformatie
    • Spoedgevallen
    • Openingstijden
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Afspraak maken, visite aanvragen , telefonisch spreekuur en uitslagen.
    • Medewerkers
    • De assistente
    • Praktijkondersteuning
    • Overige disciplines
    • Bloed- en ander onderzoek
    • Herhaalrecepten
    • Geneeskundige verklaringen
    • Praktijkfolder
    • Skypen
    • Routebeschrijving
  • English
  • Corona
    • Corona maatregelen in de praktijk
    • Voor als je moeite met lezen hebt.
    • Everything you need to know about the coronavirus in the Netherlands
    • Wszystko, co musisz wiedzieć o koronawirusie w Holandii
    • – كل ما تريد معرفته عن فيروس كورونا في هولندا
    • Hollanda’da corona virüs hakkında bilmen gereken her şey
  • Inschrijven als nieuwe patiënt
  • Uw zorg online: aanmelden via website of app
  • Moet ik naar de huisarts ?
  • Nieuws
  • Zelftests
  • Privacy reglement
  • Uitschrijfformulier
  • Klachtenregeling wkkgz
    • Klachtenformulier
    • Klacht of suggesties

Contact

Spoednummer 010-4519890

Huisartsenpraktijk Rembrandtsingel

Rembrandtsingel 1
2902 GR Capelle aan den IJssel
Telefoon:
010-4504470
Receptenlijn:
010-7410088
Fax:
010-4587301
KvK:
27198207
Routebeschrijving >

Handige links

www.thuisarts.nl

www.moetiknaardedokter.nl

www.uwzorgonline.nl

Interactie

  • Klachtenformulier

Corona

Het corona-virus

Heeft u algemene vragen over het coronavirus? Neemt u dan contact op met:

het publieksnummer van het RIVM: 0800-1351 of

het nummer van GGD Rotterdam: 010-4438031

Ook kunt u kijken op thuisarts.nl

Op de pagina ‘Corona’ vindt u enkele video’s met duidelijke animaties over Corona en een link die u kunt gebruiken als u een afspraak hebt voor een videoconsult.

 

Drukte in de praktijk

De druk op de zorg is hoog. Ook bij onze praktijk hebben wij hier mee te maken. Wij doen er alles aan om iedereen zo goed en zo snel mogelijk te helpen.

Ondanks dat is het mogelijk dat u wat merkt van de drukte. Zo kan het zijn dat u soms langer moet wachten dan normaal. Of dat onze zorg op een andere manier verloopt dan u gewend bent. Wij hopen op uw begrip.

© 2025 Huisartsenpraktijk Rembrandtsingel -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • English
  • Beheer